logo


Asmens duomenų apsaugos tvarkos aprašasAsmens duomenų apsaugos tvarkos aprašas


Kalendorių sukūrė Vilniaus
lopšelio-darželio RŪTA
pedagogės Aida Kaunienė
ir Oksana Dunovskaja



2016_uz-saugia-lietuva_logo

Mes prisijungėme prie nacionalinės kampanijos „Už saugią Lietuvą“






ikimokyklinis.lt_logo

VAIKO LABUI
informacinis partneris



Vėliausios naujienos 2011 Birželis

Dėmesys vaiko vidiniam pasauliui ir jausmams

Auklėtojų patirtis ir darbo būdai

Vaiko vidinio pasaulio veidrodis – veidas ir elgesys, todėl dėmesį atkreipiame rytinio priėmimo metu. Pirminę informaciją papildome trumpai  pasikalbėję su vaiką atvedusiais tėvais.

Dienos eigoje svarbiausias būdas  – stebėti  vaiką, būti kartu, kalbėtis apie jausmus „čia ir dabar“, panaudojant natūraliai susiklosčiusias situacijas mokyti įvardinti jausmus  paskatinti kalbėti apie tai ką jauti , išgyveni.


1. Vidinę bei emocinę savo patirtį išreikšti mokome  šiais būdais:

Veidelio atspindinčio nuotaiką pasirinkimas (paruošti įvairių nuotaikų veideliai), piešimas ir plakato „Mano nuotaika“ kūrimas;

Ryto rato žaidimai, pokalbiai ir diskusijos apie jausmus, vidinę būseną;

Mini siužetai, vaikų vaidyba, kai vaikai vaidina ir po  to įvardija pavaizduotą  arba jam  kilusį  jausmą;

Labai svarbus ir auklėtojos, auklėtojos padėjėjos asmeninis pavyzdys, kai  kalba apie jausmus ir parodo tinkamo elgesio pavyzdį .


2.  Būdai, kuriuos naudojame mokant savarankiškai analizuoti situacijas ir  rasti tinkamas išeitis:

a) „Nematomas globėjas – angelas“ – ryto rato metu vaikai išsitraukia kortelę su kurio nors grupės draugo vardu, jos negali rodyti iki išėjimo į namus.   Tą dieną pasistengia stebėti ir matyti ar tam vaikui, kurio vardą ištraukė, nereikalinga pagalba, jei liūdi, bando kartu ieškoti išeities kaip pasijusti geriau, kviečia kartu žaisti, pasikalbėti ir pan., (tiesiog globoja).

b) „Gerumo laiškai draugui“ – rūbinėje spalvingas krepšelis į kurį dedami vaikų“ parašyti“ laiškai (piešinukai ar užrašyti žodeliai, jei nemoka patys, paprašo auklėtojos). Būtina užrašyti vardą kam jisskiriamas ir kas rašė, pristato save, savo pomėgius ir parašo su kuo labai norėtų draugauti. Laiške geri palinkėjimai draugui. Tokius laiškus vaikai kūrė įgyvendinant projektą  „Aš saugus,  kai žinau…“

c) „Džiaugsmo medeliai“ – vaikas nusipiešia savo ranką iki alkūnės ir išsikerpa – tai medis. Visų vaikų rankytės suklijuojamos lentoje. Vaikai kerpa  lapelius ant kurių rašo savo džiaugsmą, kurį patiria būdami darželyje. Šiuos medelius „augina“ iki mokslo metų pabaigos. Metų pabaigoje  analizuos ir aptars kokio džiaugsmo patyrė daugiau, kas džiugino mažiau, palygins, kurio medelis turtingiausias džiaugsmais. Išeidami į mokyklą  džiaugsmo medelį pasiims su savimi.

d)Draugystės saulė“ –  lentoje priklijuotas skritulys –  saulutės veidas. Vaikai daro  spindulius, atsižymi , kad žinotu kuris kurio. Ant spindulio klijuoja šypsenėles, kad pradžiugintų, pakviestų draugauti, pralinksmintų.  Kitoje grupėje ant spindulių piešia arba užrašo geras išeitis kurios padeda pasijausti geriau.


Tai auklėtojų Mildos Marijos Rakutienės, Nijolės Dragūnaitės, Genovaitės Kostinienės ir Dalios Banaitienės patirtis. Vilniaus lopšelis – darželis „Švelnukas,“ 2011 m.