2013 vasaris
Ilgametė programos „Zipio draugai“ pedagogė ir programos savanorė-konsultanto padėjėja Edita Girijotienė pasidalijo savo gerąja patirtimi įgyvendinant programą savo ugdytinių grupėje. Norėdama vaikams įdomiau ir labiau įsimintinai pertekti taisykles, kaip spręsti konfliktus ar problemines situacijas ir ieškoti priimtinų išeičių, pedagogė Edita pasiūlė sukurti „Problemų albumą“. Vaikai ne tik piešė probleminę situaciją ir išeitį iš jos, bet drauge diskutavo, dalijosi savo išgyvenimais bei mintimis.
Pristatome Jums pedagogės Editos Girijotienės ir jos ugdytinių sukurtą „Problemų albumą“.
Prieš kurdami „Problemų albumą“, vaikai žaidė probleminių situacijų žaidimą (vaidino įvairias problemines situacijas pavaizduotas programos „Zipio draugai“ kortelėse), taip pat kalbėjomės su kokiomis problemomis dažniausiai patys vaikai susiduria bendraudami ar žaisdami namuose, kieme, darželyje. Vaikai vieni kitiems siūlė išeitis, kaip elgtis vienoj ar kitoj situacijoj.
Tada vaikams buvo pasiūlyta nupiešti kažkada nutikusią įsimintiną situaciją ir ją išspręsti piešinėlyje. Kiekvienas vaikas kalbėjo apie savo problemą ir kaip ją sprendė. Vaikai piešinėlius piešė ne vienu metu, todėl nebuvo panašių, vienas nuo kito kopijuotų.
Vaikai pasakojo kaip pykosi su broliu ar seserim, draugėmis, net mama… Vaikai daugelyje situacijų kalbėjo patys ar pritarė draugams, kad jie taip pat susiduria su panašiomis situacijomis. Išeitis iš probleminių situacijų vaikai siūlė panašias: pasikalbėti, atsiprašyti, siūlė žaisti, piešti, pasivaikščioti kartu…
Albume puslapis iškarto padalintas į dvi dalis, vaikams buvo daug įdomiau ir paprasčiau piešti problemą ir šalia išeitį. Komentarą piešinėlyje daugelis vaikų rašė patys, kitiems padėjau užrašyti. Vaikai piešinėlius rodė vieni kitiems, kalbėjosi apie buvusius įvykius, dalinosi savo patirtimi…
Edita Giorijotienė, 2012
Gargždų lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“